رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
محمد الباز

آخرها «جوز حرابيق».. حصاد خناقات المشاهير على السوشيال ميديا

ريهام حجاج وياسمين
ريهام حجاج وياسمين عبد العزيز

شهدت مواقع التواصل الإجتماعى العديد من المناوشات والخلافات بين المشاهير، والتى استحوذت على تعليقات الكثير من رواد مواقع التواصل الإجتماعى.

فى السطور التالية نسلط الضوء على أبرز "خناقات" المشاهير التى تربعت على عرش الترند ومواقع البحث.

خناقات المشاهير على السوشيال ميديا

«جوز حرابيق».. ياسمين عبد العزيز

أثارت الفنانة ياسمين عبد العزيز، الجدل على مدار اليومين الماضيين بسبب بوست نشرته على صفحتها الشخصية حيث تضمن صورة لشخصية زوجها احمد العوضى بمسلسل "الى مالوش كبير" وكتبت عليها «جوز حرابيق.. على الله حكايتكم»

وعلى الفور تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعى "البوست" حيث ربطه البعض بحلقة الفنانة ريهام حجاج مع بوسى شلبى والتى تضمنت الكثير من التصريحات.

ولم يقف الحال عند هذا الحد، فقد علقت شقيقة طليق الفنانة ياسمين عبد العزيز على "البوست"، حيث قالت :« الحاجة اللي ضايقتني وأزعجتني جدا، ودي حاجة عائلية، إن أنا فوجئت بكلام بيتقال من كام ساعة.. زي حرابيق.. وكلام مايصحش يتقال.. يا جماعة إحنا بقالنا 3 سنين بنتحارب ونتهاجم.. وبيتقال علينا كلام غلط وإحنا مابنردش عشان مصلحة ولادنا.. عشان ده اللي اتعلمناه في الدنيا إننا نخاف على ولادنا».

وتابعت: «بس الظاهر إن فيه ناس تانية مش فارق معاها الكلام ده.. إحنا خلاص خرجناكي من حياتنا وقفلنا صفحتك.. مش بس كدة مابنفتكركيش.. وعايزينك انتي كمان تركزي في صفحتك وتنسينا.. وحاولي إن إنتي تكوني سعيدة.. لإن إحنا بقينا سعداء وإحنا بعيد عنك.. يارب يكون الكلام ده وصلك.. لأن أنتي بكده بتبوظي الصفحة الجديدة بتاعتك كمان».

سميرة عبد العزيز

«اتشمت بألفاظ».. سميرة عبد العزيز

من الخلافات التى استحوذت على تعليقات السوشيال ميديا، هو تعليق الفنانة سميرة عبد العزيز على شتائم محمد رمضان.

حيث قالت الفنانة سميرة عبد العزيز أنها تعرضت للتجريح بـ"الشتائم من قبل الفنان محمد رمضان، وذلك عن طريق "الواتس اب"، حيث أكدت بأنها رفضت تجسيد دور أم محمد رمضان بأحد المسلسلات، الأمر الذى دفعه لمثل هذه التصرفات.

ندى عادل 

«أمي مش مربياني على كده».. تميم يونس

أثارت ندى عادل طليقة الفنان تميم يونس، الجدل بسبب مقطع فيديو أوضحت فية انها تعرضت للاغتصاب الزوجى.

وقالت في مقطع فيديو عبر حسابها على موقع "إنستجرام" «أنا اتحطيت في الموقف ده وأخدت سنة عشان أعرف أتكلم في الموضوع وأواجه الإنسان ده، ويوم ما واجهته هو نفسه قالي.. آسف، طيب اضربيني، عايزك تضربيني أو تعملي أي حاجة عشان تحسي إنك أحسن».

وعلق تميم يونس على الفيديو، «شكرا جدا على الدعم اللي أنا مش مستوعبه بصراحة، بالنسبة للناس اللي عايزاني أطلع أتكلم على واحدة كانت مراتي فده مش هيحصل، أنا مبعملش كده، أمي مش مربياني على كده، والموضوع ده اتقفل لحد ما يتفتح بالقانون، غير كده الموضوع مقفول».