رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
د. محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى
رئيس مجلسى الإدارة والتحرير
د. محمد الباز
رئيس التحرير
وائل لطفى

سمية الخشاب وعمر كمال يتصدران التريند بـ«أوعدك»: 1.5 مليون مشاهدة في يوم

بوستر أغنية أوعدك
بوستر أغنية أوعدك

استطاعت النجمة سمية الخشاب بمشاركة مطرب المهرجانات الشعبية عمر كمال تصدر التريند سواء بمواقع التواصل الاجتماعي أو على يوتيوب بكليب أغنية “أوعدك” واحتلا المركز الأول وحققا مليونا ونصف مشاهدة منذ طرحه أمس الثلاثاء.

صناع أغنية أوعدك

وظهرت سمية خلال الفيديو كليب بفستان أسود، وشاركت عمر كمال الغناء على طريقة المهرجانات، والأغنية من كلمات وألحان أحمد أوسه، وتوزيع إسلام ساسو، وتقول كلمات الديو: "عمري في يوم يا حبيبتي مخونك.. هفضل جمبك بقي وأصونك.. بعشق اسمك كلك لونك.. لما تبوصيلي بقي بعيونك".

 

وكانت سمية الخشاب وعمر كمال طرحا برومو الكليب قبل طرحه كاملا بأيام ولاقى البرومو تفاعلًا كبيرًا من الجمهور فور طرحه على صفحته الرسمية على موقع فيسبوك، وحصد نسب مشاهدات عالية، وانهالت التعليقات ما بين إشادات وانتقادات.

تقول كلمات أغنية أوعدك، لسمية الخساب وعمر كمال، والتي تبدأ بكوبليه عمر كمال، “أوعدك.. عمري في يوم يا حبيبتي ما أخونك.. هفضل جمبك بقى وهصونك.. بعشق اسمك كلك لونك لما تبصي بقى بعيونك.. أوعدك راح أشيلك بقى جوة في عيني وأجبلك فيلا ولامبورجيني ما أنتي حياتي وكل سنيني نظرة عينك بترازيني أوعدك.. ادفع عمري وأدفع مهر وأتجوز على آخر الشهر أكون لك سندك.. وأبقى الضهر حبك رزق ولعب الزهر أوعدك”.

وتقول  سمية الخشاب في الجزء الخاص بها، “يا ندامة أنا عايزة اللمبورجيني.. يكون لونها أحمر فاقع.. وهشيلك جوة في عيني.. شكلك كده جاي.. وواقع أنا جايلي كذا عريس اتنين وتلاتة أربع وخميس.. عايزاك تفرح بقى وتهيص دي العيشة معايا هتبقى البيس أنا جامدة وضد الكسر أنا عاوزه في كل بلد بقى قصر.. أنا متلقبة كده ملبن مصر بيمشوا ورايا لحد العصر أنا عايزه شاليه في مارينا يكون على البحر تجيب لي سفينة.. إياك تعملي البحر طحينة أحسن تتعلق زي الزينة”.