السبت 22 فبراير 2020 الموافق 28 جمادى الثانية 1441

زوجة رامي جمال بعد إصابته بالبهاق: "الراجل زي الفل وقمر"

الأربعاء 13/نوفمبر/2019 - 09:48 م
رامي جمال
رامي جمال
نور أيمن
طباعة
علقت زوجة الفنان رامي جمال، بعد أن تحدث العالم في اليومين الماضيين حول مرضه، وما واجهه من مصاعب ومتاعب بسبب تعرضه لمرض البهاق الذي وجد نفسه غير قادرا على العيش مخفية له أكثر من ذلك.

بعد يومين من التعليقات حول مرض رامي جمال، خرجت زوجته ناريمان معلقة حول ما واجهه من مصاعب بقدرة وإيمان، معللة أن تواجدها بجانبه شرف وفخر لها، ونشرت صورة لهم سويا تظهر بعض من علامات البهاق حول فمه.

وقالت ناريمان في منشورها عبر موقع التواصل الاجتماعي "انستجرام": "روح قلبي وأغلى حاجة في حياتي جوزي وسندي وصاحبي وحبيبي واللي عدينا سوا أصعب مواقف وقدرنا نعديها واحنا بنسند بعض كل ابتلاء يتعدى بيه عارفة انك قده وكنت بشوفك أد ايه مؤمن وراضي كنت بتديني ١٠٠ درس في الإيمان بقضاء ربنا وبرضاك دائما وبكلمة الحمد لله اللي مبتفارقش لسانك بحبك وهفضل طول عمري بحبك وتتعلم منك".

وتابعت: "بالنسبة للناس اللي بتبتعلى أن دا أصل مني أني واقفة جمبه لو التعليقات اللي شبه دي ومشكورين طبعا جدا عليها بس هو أصلا مفيش حاجة الراجل زي الفل وقمر وأنا ليا الشرف أنه اختارني أكون جمبه واتشرف بيه وبنجاحه وشكرا ليكم ولحبكم ودعمكم اللي فرق جدا وكان سبب في أن رامي يعدي من فترة الإحباط اللي كان يمر بيها انتم اللي لازم يتقلكم شكرا".